Na co zwrócić uwagę

Na co zwrócić uwagę? - przygotowanie i przesłanie plików do druku

Pomoc techniczna w przygotowaniu materiałów do druku i złożeniu zamówienia na druk.

W każdym przypadku staraj się przesyłać pliki graficzne jako wektorowe pdf-y z "zakrzywionymi/wbudowanymi" czcionkami i kolorami CMYK.

Źródłem problemów może być:

Nieprawidłowy format pliku, plik uszkodzony, materiał zabezpieczony hasłem, niedoskonałości, błędy takie jak defekty bicia, niska rozdzielczość zdjęć, czcionki inne niż "curved /embedded", niekompatybilne filtry, elementy bliskie kadrowania, nieodpowiedni rozmiar. Materiały zawierające takie problemy będą w pełni sprawdzone i przygotowane do obróbki, ale zostaną naniesione poprawki i nie będą podejmowane dalsze działania do czasu uzyskania akceptacji klienta.

Rozdzielczość obrazu

Obrazy o niskiej rozdzielczości, np. poniżej 100 dpi nie nadają się do druku. Wymagana jest minimalna rozdzielczość 250 dpi, ale najlepsza jest wartość 300 dpi lub wyższa.

Ponieważ jeśli powiększysz obraz w programie do edycji, jego jakość ulegnie pogorszeniu. Dążmy do jak największej rozdzielczości. Wszystkie grafiki są projektowane z myślą o pożądanym rozmiarze.

W przypadku, gdy chcemy drukować na białym podkładzie lub nadrukować fragment zdjęcia, musimy wykonać idealnie czarną grafikę wektorową obrazu.

Sprawdzenie treści

Nie sprawdzamy treści i tekstu; sprawdzenie błędów lub błędów gramatycznych jest obowiązkiem klienta. Takie wady - po wyprodukowaniu - mogą być usunięte jedynie poprzez regenerację, na koszt klienta. Oczywiście, przed drukiem, ostateczny materiał do druku (dostosowany do potrzeb klienta) zostanie przesłany do ostatecznej kontroli.

Dokładność kolorów

Produkcja produktu wymaganego przez klienta (dokładność koloru) wymaga zatwierdzonego wydruku próbnego podpisanego przez klienta. W przeciwnym razie nie możemy zagwarantować koloru produktu i nie będziemy przyjmować żadnych roszczeń w tym zakresie!

Poniższe dane są niewłaściwe jako odniesienie kolorystyczne:

- kolor widziany na monitorze

- kolor wydrukowany na innym nośniku (np. zdjęcie produktu w drukowanym katalogu)

- próbka wydrukowana cyfrowo na drukarce próbnej.

Brak wymiaru cięcia lub słabo określony

Bez tego nie wiemy dokładnie jak duży będzie gotowy produkt lub czy nie tniemy w złym miejscu.

Na koniec edycji zalecamy skorzystanie ze standardu PDF/X do zapisu pliku i dostępnych tam opcji. Należy pamiętać, aby używać programu do nanoszenia znaczników cięcia, nie robić tego "ręcznie".

W przypadku bicia, tło żądanej grafiki projektujemy o 2 mm poza wymiar cięcia. Nie jest to konieczne w przypadku bezpośredniego druku obiektowego, ponieważ nie ma tu cropu.

Litery nie są zakrzywione/wbudowane

Zamień litery na krzywe w programie graficznym i/lub wyślij grupę czcionek do drukarni. Druga opcja pozwala na szybkie usunięcie błędów w tekście graficznym. W pierwszym przypadku drukarnia nie ma możliwości poprawienia czegokolwiek, ponieważ litery występują już jako obiekt graficzny.

Dostępna jest niezliczona ilość czcionek, więc może się zdarzyć, że nie mamy w naszej grupie czcionek tej, której chcemy użyć. Jeśli tak nie jest, rezultat po wydruku może nie być taki sam lub zawierać nawet bezsensowną treść.

Powinniśmy zawsze starać się używać odpowiednich aplikacji graficznych, ale unikać używania ich specyficznych narzędzi i filtrów, ponieważ mogą one powodować problemy w implementacji ze względu na ich kompatybilność.

Przestrzenie kolorów nie są odpowiednie

Oczekujemy CMYK, ale jeśli jest inaczej - RGB, LAB, HKS (monitory pracują z kolorami RGB). To, co widzimy na monitorze, może być dla nas nie do przyjęcia w druku. Z naszego doświadczenia wynika, że nawet monitory skalibrowane kolorystycznie wykazują różnice (CRT, LCD, LED) przy oglądaniu tego samego spektrum.

Jeśli dokładność kolorów jest bardzo ważna (na przykład: kod kolorów Pantone), upewnij się, że przekonwertowałeś je na CMYK i zweryfikowałeś na wydruku próbnym. Dla druku cyfrowego, wszystkie kolory są wykonane z mieszanki czterech podstawowych kolorów, więc bezpośredni kolor nie może być używany. Możemy mówić o druku kolorów bezpośrednich w technologii sitodruku, tamponu i ewentualnie druku offsetowego - tradycyjnego druku farbowego.

Zatwierdzenie wizualizacji przed zamówieniem

Przed przystąpieniem do produkcji zawsze przesyłamy drogą mailową projekt do wglądu, ustalenia i akceptacji.

Akceptacja wizualizacji jest rozumiana jako złożenie zamówienia. Chętnie otrzymamy je drogą mailową.

Nie przyjmujemy reklamacji merytorycznych na produkty wykonane na podstawie zaakceptowanego projektu.

Niestety błędy wykryte po produkcji (błędy ortograficzne, zatwierdzenie nieprawidłowego wzoru lub błędy w doborze kolorów) mogą być usunięte tylko poprzez regenerację, za którą zapłaci klient.